Minden kezdet nehéz, de lehet könnyíteni rajta...

2012.03.31 10:20

Mint azt említettem egy kellemes februári reggelen kezdődött az első hosszabb "kiküldetése" az én párocskámnak. Nem volt vidám, ami aznap történt. Este 9-kor álltam a szobám ablakában egy radiátornak támaszkodva és bambultam magam elé, hogy most mi lesz. Már üres volt a lakás. Kb. egy 10 fős rendőrcsapat távozott nem is olyan rég tőlünk. A páromat már korábban elvitték, volt rá okuk elég nyomós. Kattogott az agyam, hogy most mi lesz. Fogalmam sem volt róla, hogy mit is kéne csinálnom vagy mit lehetne. Igazából annyi volt a fejemben, hogy ügyvéd az biztos kell! Nyúltam a telefon után, hívtam az egyik nagy barátot, nem is volt gond, mondta holnapra intézi. Közben megjött Bubi, meg egy másik srác. Elkezdődött a találgatás. Hogy történhetet, ki csinálhatta, mi lesz most. Zsongott a fejem az infóktól. Ráadásul még hívtak a X-ből is, hogy talán fáradjak be egy kávéra, meg ha már ott járok tegyek villám gyorsan tanuvallomást, mert kéne. Imádom a rendőrök kifinomult stílusát, ahogy közölni tudják a dolgaikat (persze tisztelet a kivételnek, mert tényleg van köztük természetesen tök nomális is, de alapjában véve azért nem aranyosak ám annyira - mondjuk nem is azért fizetik őket, hogy cukik legyenek). Szóval bementem. A kihallgatással nem volt gond, végeztünk elég gyorsan. Aztán amikor a páromról kérdeztem levágott a "nyomozónő" kb 10 olyan körmondatot, amiből 1-et értettem: megadom a kirendelt védő elérhetőségét! Pompás legalább ezt értettem... Szuper!!!!! Este 10-kor már nem hívom fel. Megyek haza, villamos, nem voltam jól. Otthon elmeséletem a Bubinak a történteket. Ő már valamivel tájékozottabb volt, de azért voltak fenntartásaim az információ forrásával (erről majd később írok egy kicsit, bent mindenki, aki ül már vagy 25 perce egy jogász lesz... igen, mire elér a befogadásról a csurmáig a doktori diploma már a kezében van, olyan dolgokat hallottam már bentről, hogy isten gyere le és vigyél magaddal....). Ezen felbuzdulva neki is álltam kiegészíteni a felületes információkat.

Mire nem jó az internet! Elkezdtem rákeresgetni ezekre a szavakra, kifejezésekre amiket hallottam. Meg is lettek szépen sorban. 1-2 óra múlva össze is állt a kép, hogy kb. mi is lehet a helyzet. Persze nem éreztem magamat ügyvédnek, de legalább sejtettem, hogy milyen papírokat kell mondjuk összeraknom a 30 napos tárgyalásra, ahol elrendelhetik az előzetes letartóztatását (egyébként akit már elvisznek erre a tárgyalásra az esetek döntő többségében meg is kapja az első 30 napot). Előzetes letartóztatás.... A következő bejegyzésben olvashatsz róla részletesebben.

Vissza